‘Het gevaarlijke liften’

Ben vanavond aan het sneupen geweest in het digitale archief van de Meppeler Courant. Ze proberen daar het wiel opnieuw uit te vinden – apart van Delpher en andere krantenbanken – en in eerste instantie verliep het gezoek nogal moeizaam. Maar na verloop van tijd kwamen er toch ook heel aardige dingen tevoorschijn, zoals het onderstaande verhaal, dat ik nooit eerder gehoord had. De commies waarvan sprake is, was mijn grootvader, wiens ambtenarenwoning aan de Havelter Dorpsstraat blijkbaar wel vaker als een soort van eerste opvangadres voor benarden fungeerde:

Meppeler Courant 7 september 1949.

Meppeler Courant 7 september 1949.

8 reacties on “‘Het gevaarlijke liften’”

  1. hans knot schreef:

    een kwestie van de familienaam Perton in ere houden maar ik vraag me wel af waarom de reclame van het jurkje van de Hema onder het verhaal op de blog betekent of de dame in kwestie niet meer goed gekleed was.

  2. Harmien schreef:

    Misschien zou een datum wat apropos zijn? Het lijkt tenminste voor de tijd dat autoruiten uit veiligheids glas bestonden.

  3. lottifuehrscheim schreef:

    Liften met fiets. Is dat niet iets voor jou, Harry?

  4. Wieneke schreef:

    Laffe rotzakken die hun vieze takken bij vrouwen niet thuishouden zijn van alle tijden. Goed dat jouw opa en natuurlijk ook jouw oma zich over het meisje hebben ontfermd. Zou ze dat hele stuk vanaf de hunebedden hebben gehold? Ocharm!

  5. Attie Tuin schreef:

    Dit zal van alle tijden blijven, woest wordt ik er van.


Mijn gedachten hierbij zijn:

