Rondje Terheijl

Ree of opgang boerderij bij Lettelbert voorlopig alleen passabel met fietsen:

We houden je in de gaten.

Gerestaureerde boerderij bij het Lettelberterdiep:

Oude schuur bij doodlopend zijweggetje van Oostindië:

Min of meer het uitzicht van een huis dat te koop staat bij de Langewijk:

Vlakbij Nieuw-Roden:

Bouwval Terheijlsterweg:

Tussen Leek en Roderwolde – op fietse noar stad:

7 reacties on “Rondje Terheijl”

  1. Paradijsje he die buurtschap Terheijl in de ‘rimboe’ tussen Roden en Leek. Bij de 2e afbeelding heb ik geen idee wat dat is. Kennelijk een beest. Maar wat voor beest dan?

    • groninganus schreef:

      Het zijn twee zwanen in ruste.

      • Dank, ik had werkelijk geen idee wat ik ervan moest bakken. Mooie toevalstreffer als je daar zo voorbij fietst. Als je zoiets als fotograaf bewust zou willen maken, kun je er een dag bij zitten wachten en dan lukt het nóg niet om een foto te maken van zo’n ‘standje’. Het lijkt mij tenminste geen hoogfrequent voorkomend tafereel dat twee zwanen er zo bij liggen. Maar ja ik zie als stadsmens überhaupt niet dagelijks zwanen dus het is ook maar een wild guess van mij.

      • Harmien schreef:

        Het is voorjaar. Dus mogelijk is het ‘na-genieten’ ?

  2. Harmien schreef:

    Verbaast mij telkens weer, dorpen verbonden door aangelegde beton en of asphalt fietspaden. Wat zijn jullie rijk !

  3. Bert Visser schreef:

    Even over die ree, dat onverharde weggetje naar die boerderij, Vroeger degradeerden wij de weg vanaf de Zuiderweg naar de suikerfabriek in Hoogkerk tot Fabrieksree (De haile ree ston vol baitenwoagens) De weg stond officieel te boek als Fabriekslaan.

  4. Harmien schreef:

    Nog even dat fietspad foto. Je hebt daar minstens drie voorbeelden van uitmuntende architectuur in Groningen.


Mijn gedachten hierbij zijn:

