In iedere tuin een ton

Wilde vanmiddag een flink eind fietsen maar vond het ter hoogte van de Reitdiepwijk te grijs, fris en winderig en maakte er maar een lui rondje stad van. Was helemaal vergeten dat het bloemetjesjaarmarkt was, een smoordruk evenement dat ik het liefst mijd. Op de hoek van de Vismarkt maakte dit stel met kortingsbonnen reclame voor regenwatertonnen:

6 reacties on “In iedere tuin een ton”

  1. Jos Kuntzel schreef:

    Groninganus op de bloemetjesmarkt. Precies de juiste foto. In het midden staat Carla Veldhuis, samen met tuinarchitecte Rixt Langeveld het gezicht van OOG tv “Tegels eruit – tuin erin”. Mijn zus was ingeloot om voor haar nieuwe huurwoning (kleine bijdrage) een tuinmetamorfose te krijgen. Incl. regenton. 🙂 Mooi dat dit kan.

    http://www.operatiesteenbreek.nl/blog/tv-serie-tegels-eruit-tuin-erin/

  2. Dat soort drukte mijd ik ook maar wat graag.
    Het gaat helaas nog steeds niet goed met die ellendige aandoening van mij. Mijn dagen worden nog steeds getekend door pijn. Binnenkort zal ik weer eens een stukje over die pijn, strijdlust en steeds weer vervliegende hoop schrijven. Maar zo vlak voor Pasen maak ik eerst toch even een rondje door weblogland om wat mensen te bedanken voor de meelevende reacties in de laatste maanden. Ook jouw reacties worden elke keer zeer gewaardeerd. Bedankt daarvoor en prettige Paasdagen gewenst!

  3. Reina schreef:

    Allereerst Afanja, ik wens jou goede Paasdagen, iedere lezer trouwens ook. De bloemetjesmarkt (jakkes, bloemenmarkt klinkt veel beter, oude eikenbomen hebben ook een stam, takken en bladeren, niet een stammetje, takjes en blaadjes, volwassen dingen hebben geen verkleiningsvorm nodig, toch?) mijd ik ook al jaren, De dingen zijn er erg duur vergeleken met de kwekerij en je hebt dan wel veel bijzonderheden bij elkaar( min of meer), maar gericht een kwekerij bezoeken levert meer moois op (en goedkoper). We zullen maar zeggen, dat ik alleen nog naar die bloemenmarkt ga als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. (t Is maar goed dat de uitdrukking niet is “as Poaske- en Pinksterbloumen tougelieks bluien, want dan had ik er dit jaar al naar toe gemoeten. Reina

  4. Rob Alberts schreef:

    Een regenton is te klein voor mij.
    Ik gebruik een waterpomp.

    Regenachtige groet,

  5. Jetskefotografie schreef:

    Een ludieke actie.
    Wij hebben ook een regenton achter het tuinhuisje staan voor de opvang van hemelwater van het tuinhuisje. Gelukkig hebben we een overloop naar de sloot want we tappen er nooit water uit. Dom hé?


Mijn gedachten hierbij zijn:

