“Een echte durfal, die Harry”

Nu bijna 25 jaar geleden haalden Wim Hartman en ik namens de Oosterpoort de finale van de OOG-wijkkwis, destijds gepresenteerd door een piepjonge Wilfred Genée. Op het spel stond een videorecorder en onze tegenstander was Aduard, dat in monnikspijen verscheen. Een en ander speelde zich af het gebouw van de dienst Ruimtelijke Ordening aan het Zuiderdiep, waar ze de goeie trap voor een klassieke opkomst hebben. Let u speciaal ook op het Ruimtelijke Ordeningsspel, de truuk die ik daar uithaalde was ik al helemaal vergeten:

Wat was ik toen nog een jong mager knulletje en wat zat ik daar irritant vaak met open mond. Trekje dat ik herken van mijn vader. Zou me nu niet meer zo gauw overkomen, denk ik, in het zicht van een camera.

Met dank aan René Duursma, GAVA.

2 reacties on ““Een echte durfal, die Harry””

  1. Harmien schreef:

    Leuk ! En gezien de brilleglazen , dacht ik dat jij de andere was….
    De open mond was inderdaad een beetje te…. maar misschien was je helemaal overdekop van die mooie juffrouw.

  2. Wieneke schreef:

    Geinig, hoor. Leuke knul was jij, zeg. Ik heb niet het hele filmpje bekeken want ben erg allergisch voor die griezel Genée en juffrouwen met glimrokken en raar opengesperde oogjes, maar ik kreeg toch een goede indruk van hoe het er aan toe ging. Jullie waren stukken slimmer dan die monniken.


Mijn gedachten hierbij zijn:

