De veranda van het Stationskoffiehuis te Vierverlaten

In 1908 ontwierp een architect Eldering deze prachtige “warande” voor het Stationskoffiehuis te Vierverlaten:

Ik heb de entreepartij er nog even uitgeknipt:

Typisch Jugendstil, die bekroning. Terwijl de omlijstingen met latwerk en de hekjes me meer negentiende-eeuws aandoen.

Wordt vervolgd.

Bron: RHC Groninger Archieven 1748 (archief gemeente Hoogkerk) inv.nr. 2739.

One Comment on “De veranda van het Stationskoffiehuis te Vierverlaten”

  1. S.C. Eldering schreef:

    Weer een bijzondere verassing! Kan ik de tekening digitaal van je krijgen?
    Van dit ontwerp van mijn overgrootvader wist ik niets.


Mijn gedachten hierbij zijn:

