Rondje Bakkerom

Rode meidoorn op Westpoort:

Kalveren bij boterbloemenvlakte, even voorbij De Poffert:

Struisvogelfarm achter Tolbert:

Haan bij de Dijkweg, Bakkerom:

Obsoleet hek, Dijkweg aan de Niekerker kant:

Stier, Niekerk:

Grazend paard bij oude barak, oostkant Enumatil:

Zuring:

(Foto’s van gistermiddag.)

3 reacties on “Rondje Bakkerom”

  1. Peter schreef:

    Zo’n boterbloemenveld zie je zelden meer!

    • Hendrika schreef:

      Het valt mij steeds vaker op dat ‘burgers’ heel selectief om zich heen kijken – ‘Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is’, zoals ook een boektitel luidt. Hier op Groninganus krijg ik ook niet het idee dat het in het Groninger landschap aan kleuren ontbreekt. Je ziet wat je wilt zien, en je hoort wat je wilt horen, zeg ik altijd. Dat geldt ook voor mij, ik hoor en zie ook selectief, maar zie toch heel veel kleuren en hoor heel veel geluiden op het platteland 🙂

      • groninganus schreef:

        Groninganus is ook selectief – ik zoom in op wat ik mooi vind en dat zijn niet de effen vlakten met raaigras, al weet ik donders goed dat de boer ook moet leven en gun ik hem en de zijnen een goed inkomen. In gebieden met veel raaigras kom ik gewoon minder, ze zijn op de fiets ook vrij gemakkelijk te vermijden, moet ik zeggen.


Mijn gedachten hierbij zijn:

