Een zanglijster aan de Zwarteweg bij Roden

Op de Zwarteweg bij Roden hoorde ik een vogel vlak boven me, maar buiten mijn zicht, met korte, krachtige, zich herhalende strofen het hoogste lied zingen. Vermoedelijk had ik hem wel eens eerder gehoord, maar ik kon hem niet thuisbrengen. Met wat hulp ben ik er nu achter: een zanglijster

Met dank aan Lidie Koeneman, Albert-Erik de Winter, Louis Becherer en Aike van der Ploeg voor het benoemen van de vogel.

2 reacties on “Een zanglijster aan de Zwarteweg bij Roden”

  1. Lidie Koeneman schreef:

    Korte herhalende strofen met nu en dan wat krasserige geluiden is onmiskenbaar een Zanglijster. Er door heen hoor je een roodborstje, winterkoning, tjiftjaf en misschien ook nog een zwartkop. Mooie opname en mooi stukje Nederland.


Mijn gedachten hierbij zijn:

