Het Oldambt rond

Amsterdamse Schoolpand in Eexta heeft Piet Mondriaankleurtjes gekregen. Staat goed, misschien zijn het de originele:

Het doodlopende Molenpad in Scheemda – aan het eind zal ooit de dorpsmolen hebben gestaan:

Pas de deux van scholeksters op een bouwlokatie tussen Scheemda en Nieuw-Scheemda:

Tjasker:

Houtvoorraad op ’t Waar:

Stuntvliegers op weg naar de luchtshow in Oostwold (straks meer):

Warm rood – mij veel liever dan dat modezwart:

Spelevaren op het Termunterzijldiep, Nieuwolda:

Tussen Nieuwolda en Woldendorp – ingehaald door de Oude Schicht:

Termunten – korstmossen op de grafsteen van mijn betovergrootouders Vondeling-Bottinga:

Dijklandschap achter Termunten:

De stuntvliegers waren in de verte boven Oostwolderpolder bezig met het maken van een hartje:

Verder langs de Dollarddijk – priel in de Dollard:

Bovenop de dijk was het fris – in het westen leek de bewolking op te lossen, maar helaas bleef de verwachte wolkenloze hemel uit:

Dijklandschap in de buurt van de Kerkhovenpolder:

Lucht boven de Dollard:

Modder en molens:

Kwelderstroompje, heel in de verte een paar kluten:

Stroschuur:

Het Ambonnezenbosje van een kant die je zelden op foto’s ziet:

Aan de andere kant – witte klaver bij de trekkershutten die het Groninger Landschap er neer heeft gezet (60 euro per nacht!):

Het iconische sluisbrugje bij Hongerige Wolf:

Nieuw? ornament op boerderij in Beerta:

Winschotens megalomanie uitgelicht, terwijl donkere wolken zich samenpakken:

5 reacties on “Het Oldambt rond”

  1. Harmien schreef:

    Telkensweer sta ik verrast en verbaasd over iets nieuws in onderneming en innovatie van de Nederlanders.
    Hier moest ik wel even opzoeken wat een trekkershut is. Zeker niet wat ik verwachtte, maar luxueuze voorzieningen voor natuur liefhebbers…

  2. Villa Rotsburgh: WOONHUIS met aangebouwde GARAGE, genaamd Rotsburgh, gebouwd in 1927 in opdracht van graanhandelaar Johannes Haan naar een ontwerp van W. de Wit uit Scheemda in een aan de Amsterdamse School-verwante stijl. Jo Haan was een gereformeerde vriend van mijn grootvader, derde generatie graankoper, ook andere famlieleden verhandelden graan van vooral orthodoxe en gereformeerde klanten.

  3. Harmien schreef:

    Mooie constellatie van houtopslag. Ik vraag me af wat de originele bedoeling van die kooien was.

  4. Attie schreef:

    Er stond aan het Koediep een korenmolen gebouwd in plus-minus 1839 en door brand verwoest in 1922. Het Molenpad kwam uit bij het Koediep. Weer mooie foto’s.


Mijn gedachten hierbij zijn:

