Een merel aan de Zijlvesterweg

6 reacties on “Een merel aan de Zijlvesterweg”

  1. Peter schreef:

    Dit is op Waar mijn pen ligt, ben ik thuis herblogden reageerde:
    it’s quite a puzzle
    try to find your missing peace
    start looking inside

  2. Wieneke schreef:

    Vredig is dat toch. Dankjewel!

  3. annabelspage schreef:

    Dat hoor ik de hele dag ook in mijn tuintje. Ze zingen mooi.

  4. Reina schreef:

    Ooit, begin jaren 60 op de ulo geleerd waarom hoor je dus na eind juni en daarna geen koekoek meer hoort (die merel is trouwens prachtig, songfestivalwinnaar!_ The cuckoo comes in April, he sings his song in May, in the middle of June he changes his tune, in July he flies away. vertaald de koekoek komt in april, hij zingt zijn lied in mei, in het midden van juni verandert hij zijn lied, in juli vliegt hij weg. Klopt helemaal, na midden juni roept de vogel geen Koekoek meer, maar fluit een niet erg mooi deuntje en dat constante hij ligt niet aan het feit dat in het noorden van Nederland ook vrouwelijke dieren hij worden genoemd, maar omdat koekoeken zelf geen nest hebben dacht men vroeger dat er alleen mannelijke koekoeken waren.Reina


Mijn gedachten hierbij zijn:

