Kikkermeeting aan de Aduarderdiepsterweg

Een gekwaak van jewelste, in een bepaalde sloot langs de Aduarderdiepsterweg. Nog nooit zoveel kikkers bij elkaar gezien. Op deze foto staan er 75, maar buiten beeld waren er nog enkele tientallen:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

En anders dan een eind verderop, waren ze op deze plek totaal niet schuw. Ik had nota bene de zon in de rug, maar het kon ze niets schelen:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Terwijl ze een enorm kabaal produceerden, deden ze leuke spelletjes, als tikkertje en haasje over:

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Ik maakte ook nog filmpjes, zie a, b, c en d.

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Helaas zijn de filmpjes zonder geluid. Toch ook maar eens een digitaal recordertje aanschaffen. Maar deze video geeft al een aardig idee.


8 reacties on “Kikkermeeting aan de Aduarderdiepsterweg”

  1. martijn-konijn schreef:

    Mooie plaatjes weer. Het lawaai waren groene kikkermannen (de bruine zijn zo’n anderhalve maand geleden al aan de beurt geweest). De reden dat ze zich niet aan je stoorden is dat ze iets belangrijkers te doen hadden: massaal paren. Zo’n kikkerorgie zul je de komende maand nog wel vaker kunnen waarnemen.

  2. Gelkinghe schreef:

    @Martijn,
    Een eind verderop viel hetzelfde verschijnsel te horen en zien, zij het wt minder massaal. Toen ik daar op de wal verscheen, doken de meeste onder. De ene populatie lijkt dus wat schuwer dan de andere.

  3. Henk schreef:

    Ik heb me toch een rot hekel aan die beesten, maar deze foto’s zijn geweldig!!

  4. jan schreef:

    Geweldige serie!

  5. Wieneke schreef:

    Jeeee! Zoveel bij elkaar heb ik nog nooit meegemaakt. Bijzonder!

  6. Dwarsbongel schreef:

    Ik heb ooit aan de Aduarderdiepsterweg gewoond, tegenover de brug op Vierverlaten. Ben ook vaak verderop geweest op fiets, maar nooit zo’n kikkerconcert gehoord, laat staan zoveel bij elkaar gezien!
    Wel heb ik ooit een gedicht gemaakt waarin de kikkers voorkwamen die in de sloot naast het kerkhof van Hoogkerk (vlakbij Leegkerk) een concert gaven.

  7. Jetske schreef:

    Wat een boel en wat raar dat ze helemaal niet schuw waren.
    Ik heb eerst de filmpjes bekeken, was benieuwd naar het gekwaak na het zien van de vier filmpjes las ik pas je zin over het (niet) geluid…


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.