Noord-Drents rondje

Noord-Drenthe is de leefbaarste regio van Nederland, naar het schijnt. Daar moest ik dus maar weer eens heen.

Slenk in de Onlanden:

Onder de brug aan de ene kant:

Aan de andere:

Ik dacht dat het een distelvlinder was, maar Hendrika zei dat het ging om een atalanta:

Graasfront van rode blaarkoppen bij de Waalborg:

Hoekje met koren achter Foxwolde:

Nog niet rijp maar groen:

Vlakbij Roden – eerst dacht ik dat het een waarschuwing tegen eikenprocessierupsen was:

Er zwommen twee meisjes in het Lieverderdiepje – boven was het water warm, onder  was het nog koud, zeiden ze:

Verderop was een boer aan het zwelen:

Voorbij Lieveren – dit als zebra verklede paard krijgt het de komende dagen erg warm:

Deze alpaca in de buurt van Nieuw-Roden was juist van zijn jas verlost:


4 reacties on “Noord-Drents rondje”

  1. Ik heb door de jaren heen en door het land heen al vele borden gezien die waarschuwden voor allerlei soorten overstekende dieren en mensen, maar eentje voor kippen heb ik volgens mij nog nooit gezien. Mooi dat het scheren van de alpaca nog zo goed te zien is aan dat patroon. Dat moet wel heel vers zijn.

  2. Attie schreef:

    Mooie foto van de blaarkoppen.


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.