Rondje Roderwolde

Hier en daar staan er honderden van deze langs het fietspad naar Roderwolde:
DSC03044
Hooiweg, Roderwolde – bijna alle bomen dragen gele stippen:
DSC03050
Het roggeland werd bemest:
DSC03052
De blaffende, maar kwispelende waakhond van de Waalborg:
DSC03054
De Waalborg zelf, nog onbelommerd:
DSC03056
Ollerwetse koeienmestbult – het ruikt er heerlijk, straks zien we hier weer zwaluwen:
DSC03058
Het wegje naar het noorden:
DSC03060
Matsloot – ook (de) bomen bij het gemaaltje moeten eraan geloven:
DSC03067


3 reacties on “Rondje Roderwolde”

  1. Ja zo’n verse koemestbult. Dat vind ik ook altijd lekker ruiken.

  2. Harmiena Torenbeek schreef:

    In mijn jeugd woonden wij aan de uiterste woonring van Paterswolde met oostelijk uitzicht op akkers, weiland en Haren. De voorkant van het huis was tegenover de achterkant van een boerderij waar dus ook de mestbult was, met vaak vloeibare afloop in de sloot. Met hoge vochtigheids graad en lage luchtdruk was het aroma zeker iets speciaals. ( Er leek mij lang niet zoveel stro in te zitten als op deze photo)

  3. aargh schreef:

    Mest met stro is top! šŸ˜Š Het stro verdwijnt vanzelf als het even ligt.
    Voor mij ook een heimweegeurtje, Zuidlimburg en de hele voerstreek roken ernaar.
    Die bloemen zijn van groot hoefblad, plant groeit graag op vochtige bodem. Het blad komt later.


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.