1             VLOEIBAAR CO 17,99

Op mijn boodschappenbonnetje, dat vanochtend artikelen met een gezamenlijke waarde van 31 euro recapituleerde, stond als prijzigste item iets van 18 euro minus één cent, in kruidenierskassalatijn aangeduid als VLOEIBAAR CO. Dat CO bleek een afko voor colour. Meer precies gesteld ging het bij deze aanschaf om ‘Ariel complete color’.

Normaal gaat zo’n wasmiddelmerk aan mij voorbij. Sinds ze de korreltjeswasmiddelen eruit gooiden, nu jaren geleden, koop ik, ondanks mijn weerzin tegen plastic, het wasmiddel vloeibaar, en dan meestal van het AH-huismerk, of iets in die prijscategorie: van een euro of 4 à 7. Mijn huismerk wasmiddel was thuis op, maar ook in de buurtsuper uitverkocht. Een plausibel alternatief diende zich in de gauwigheid niet aan. Ik greep dus naar de complete Ariel Color, “uitstekend schoon. Zelfs in koude en korte was programma’s.” Veronderstelde dat de prijs niet sterk afwijkend zou zijn, dat waren de plastic verpakkingen in het algemeeen immers ook niet. Helaas in de gauwigheid ook niet op de prijsbordje bovenaan het schap gelet, pas thuis vond ik de geconstateerde 18 euro opmerkelijk, vooral vergeleken bij de prijs die ik anders gewoonlijk betaal.

Ben naderhand nog wel even weer naar de Appie geweest voor een check. De prijs op het bonnetje klopte volgens de juffrouw achter de servicebalie. Ik vond ook: gekocht is gekocht, dan had ik had ik maar beter op moeten letten. Nee, ik leverde het middel niet weer in. Het geld hoefde ik niet terug. Is leergeld dat je goed op moet blijven letten.


8 reacties on “1             VLOEIBAAR CO 17,99”

  1. fabiooltje schreef:

    …Ook even goed kijken of je misschien met minder wasmiddel per beurt toe kunt? Misschien zegt de verpakking al hoe weinig je nodig hebt, of misschien moet je het zelf even uitproberen.

    • Harmiena Torenbeek schreef:

      Over het algemeen vind ik dat er per was meer is gesuggereerd wordt dan eigenlijk nodig is voor een beurt. Ze zeggen graag hoevéél, niet hoe weinig er nodig is 🙂 Maar zoals je zegt: weer een lesje geleerd.

  2. johmar1 schreef:

    Ik koop mijn wasmiddel tegenwoordig bij de kruidvat waar regelmatig aanbiedingen zijn. Bovendien houd ik mij ook niet aan de aangegeven hoeveelheid, want mijn was is zelden echt vies. En mijn was word gewoon schoon en fris ook met minder wasmiddel. Ook vind ik reclames voor wasmiddelen heel vreemd ,want bij elk nieuw produkt word er geroepen dat het nu echt schoon wast.? dus eerder niet? En ook de melding dat je was weken lang fris blijft vind ik vreemd, want wie draagt kleding wekenlang of laat zijn beddengoed weken op bed liggen?

    • Harmiena Torenbeek schreef:

      Ik denk dat het ‘fris blijft in de kast’ eh eh.

      • johmar1 schreef:

        Aangezien ik een beperkte hoeveelheid kleding en beddengoed heb vind ik dat totaal niet interresant. Misschien meer iets voor mensen die volle kledingkasten hebben en een overvloed aan beddengoed. En dan gelukzalig snuiven als ze de kasten openmaken.

        • Harmiena Torenbeek schreef:

          Daarbij sluit ik mij bij U aan, alhoewel er altijd wel iets in die kast hangt of ligt , naast de blikjes bruine bonen in maple-saus, tomatensoep, Pepsi mini’s en een paar flessen met water. De laatste is opslag voor geval van een of andere ramp.

          • johmar1 schreef:

            .Ik heb ook geen kast exclusief voor kleding. Mijn kerstspullen en knutselspullen staan erin en ook een bak met spullen voor noodgevallen zoals een gaskookstelletje, een zaklamp. kaarsen , lucifers. Hopelijk nooit nodig, maar liever mee verlegen dan om verlegen zei mijn moeder altijd.

            • Harmiena Torenbeek schreef:

              Precies. En dan heb ik ook nog een oude ‘knijpkat’ van 1943 en een moderne van kunstmateriaal die je op kan zwengelen. ( ik kon me het woord noodgeval niet meer herinneren 🙂 )


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.