‘Ik blijf werken’

Geplaatst op 19 juli 2008  a

De stoep van boekhandel J.B. Wolters, Oude Boteringestraat 24, Groningen. Tegenwoordig domicilieert op dat adres de Open Universiteit, maar in de jaren tachtig was het pand vooral bekend van de krakerstypes, die op die stoep hun habituele blikbier zaten te hijsen. De foto is van een onbekende maker en staat op de voorpagina van Ik blijf werken; Orgaan der bedrijfsvereniging J.B. Wolters Uitgeversmaatschappij N.V. Groningen, Jubileumnummer 1836 – 1961, welk rijk geïllustreerd boekwerkje ik voor 15 euro op de kop tikte bij een Utrechts antiquariaat.


Plaats een reactie on “‘Ik blijf werken’”

  1. kor feringa schreef:

    Weer zo’n echt Gronings bedrijf! Mijn grootvader werkte er van 1889-1939 op de zetterij.
    J.B.Wolters’ werkte in de 19e eeuw onder het motto ‘Een boek ’t welk geen nut kan stichten is wanwaan’. En zo is het maar net.

  2. Coos de Groot schreef:

    Kijk voor de geschiedenis van deze groningse uitgever en zaken als Bosatlas en Koenen-woordenboek ook eens op http://www.jandegrootdigitaal.nl


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.