Verkeersborden, zoals ze medio jaren dertig ingevoerd zijn

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA


5 reacties on “Verkeersborden, zoals ze medio jaren dertig ingevoerd zijn”

  1. Jetske schreef:

    De meeste zijn nog bekend.
    Wel grappig om die onbekende borden te zien, die met paard en wagen etc.

  2. Gelkinghe schreef:

    @Jetske,
    Ja, die heb ik nog wel langs de weg gezien.

  3. ton schreef:

    Ik ga de komende weken de verkeersborden in Italië bekijken.

  4. Jaartal Weblog schreef:

    funny om die oude borden te zien, wat een vormgeving!

  5. Marc Goovaerts schreef:

    Prachtig ! Ik vraag me af of de NL-borden verschilden van de Belgische.

    De laatste pagina met ‘internationale’ borden, toont eigenlijk de eerste gereglementeerde borden, zoals ze in 1928 in Parijs werden overeengekomen. Enkel, het laatste had daarbij geen uitroepteken.

    Deze driehoek kon zowel ondersteboven als rechtstaand toegepast worden. Hij had in het begin de betekenis van simpelweg ‘Opgelet !’ en verving op zijn eentje àlle toestanden die door de andere vijf niet gecoverd werden…

    Het leven kon toen nog zo eenvoudig zijn.

    Heb je die pagina’s ook in een hogere resolutie ? Ik zou ze dolgraag vectoriseren.


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.