Grutto in de aanval

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

Deze grutto voerde een paar duikvluchten op me uit, vlakbij Hardeweer, begin juni. De foto is toen blijven liggen omdat ik een ander onderwerp had en ik een beetje de pest inhad over het vleugelpuntje dat er niet opkwam. Maar ik moest er weer aan denken bij het zien van deze.


5 reacties on “Grutto in de aanval”

  1. Dondersteen schreef:

    Ik vind juist dat het wel dynamiek geeft, dat missende vleugelpuntje. Prachtige foto. Eentje met vaart erin.

  2. Jetske schreef:

    Het missen van het puntje zou ik ook van balen. Het is verder een prima foto geworden, scherp en tegen een prachtig blauwe lucht.
    De foto achter het linkje is geweldig mooi.

  3. Heel herkenbaar dat zo’n verder prachtige foto net niet helemaal kompleet is. Dat is mij bij kieviten en grutto’s ook weer diverse keren overkomen afgelopen voorjaar.

  4. Maartje schreef:

    SCHITTEREND!!!!

  5. EJee schreef:

    Van Rein Hofman weet ik dat hij buiten naar vogels kijken minstens zo belangrijk vindt als het maken van een goeie foto. Op deze pagina met gruttofoto’s uit de Onlanden vind ik de onderste erg koddig: http://birdfocus.nl/Grutto/grutto%202.htm

    Een vogel met een grote scherpe snavel fotograferen die duikvluchten op je uitvoert kan ook uit lijfsbehoud handig zijn. Omdat deze Noordse stern me aanviel hield ik mijn camera boven m’n hoofd en bleef ik doorklikken. Thuis bleek er toch een goeie tussen te zitten: http://www.flickr.com/photos/planetcam/3754952767/


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.