Capriolen van de Onlander hermelijn

Terwijl ik een kokmeeuw op de leuning van een Onlander brug aan het fotograferen was – bepaald geen zaak van wereldschokkend aanbelang: 
Zag ik opeens iets bruin-wits met een zwarte staartpunt heen en weer flitsen en buitelen over de volle breedte van de brug – de beroemde Onlander hermelijn!:

Helaas aan de andere kant van de brug, op een plek waar ik qua foto’s niet goed bij kon (een crop, de rest doe ik jullie maar niet aan):

Gelukkig bleef het beest adhd-achtig bezig, ook toen ik de camera op filmstand zette. De hermelijn deed nog drie toertjes, na 20 seconden verdween zij of hij definitief tussen de spijlen (schakel het geluid maar uit, want ik zat te filmen via de zoeker en vergat de microfoon bovenop de camera):


5 reacties on “Capriolen van de Onlander hermelijn”

  1. Rob Alberts schreef:

    Prachtfilmpje

    En inderdaad een echte adhd-er.

    Zonnige groet,

  2. Wieneke schreef:

    Bijzonder dat je hem/haar kon vangen met de camera en inderdaad het is een ‘senuwelijer’ 🙂

  3. aargh schreef:

    Prachtig. Ik vraag me wel af waarom die beesten dat doen, ik heb er zelf ook eens een paar zien rondspringen op die manier, nabij de onlanderij. Afgelopen jaar zag ik trouwens van een afstandje ook een lang beestje over het Hegepad schieten en daar in een holletje verdwijnen. Het ging nogal snel en ik was er nog een stukje vandaan dus ik kon niet echt goed observeren maar het moet haast wel een hermelijn zijn geweest. Heel dichtbij huis dus.

  4. Dat filmpje maakt het toch wel even af, Harry, prachtig!


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.