Vondsten uit het Frieschenveen

Zojuist gepost filmpje over de leerlingen van AOC Terra in Eelde, die de zuidoostkant van het Frieschenveen exploreren. Op de meeroever daar ligt een vooroorlogse stortplaats van blik, glas en email uit de stad Groningen:


8 reacties on “Vondsten uit het Frieschenveen”

  1. Paul schreef:

    Zijn er plannen om dit gebied schoon te maken? Vroeger gingen wij met Pinksteren roeien op deze plassen.

  2. Attie Tuin schreef:

    Mooi al die scherven van bordjes en schoteltjes, ook bij ons in de tuin waar mijn ouders een zandgat hadden vind ik af en toe een herkenbare scherf, nostalgie.

  3. Harmien T. schreef:

    Er was al ‘vooroorlogse’ email ? Oh, ik steek even de draak, mag toch wel?

  4. Harmien T. schreef:

    Een schatkist voor verzamelaars, soort van ‘openbaar kunstbezit ? Het zal daar nu best wat drukker worden….

  5. Dat zier er allemaal tamelijk onschuldig uit, maar ik zou toch niet graag op elke stortplaats zonder voorzorgsmateriaal gaan zoeken.

  6. Noorden schreef:

    Naar mijn idee is dit nog steeds natuurgebied waar men niet van de paden af mag. Het filmpje suggereert dat het oke is om daar van alles weg te halen en te gaan graven in een stort.

    Zie ook link naar foto met het bord dat aan het begin staat van dit gebied.

    • Nick schreef:

      Hoi, ik zie dit nu pas voor het eerst, deze pagina.
      Ik suggereer nergens om te gaan graven, als een boom omwaait kun je het materiaal er zo uit pakken.
      Ik heb nog nooit gegraven maar wel 6 dozen materiaal, ruim ik niet gewoon de troep op die daar ligt. Nu met een project bezig over 6 vuilstort plaatsen van gemeente Groningen en provincie in en om Groningen.
      Het vaste materiaal is niet het probleem maar de vloeistoffen.
      Nu wilenl ze het Friescheveen ook gaan verbinden met Paterswolde meer, “Never Nooit”
      Nick Landman


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.