Rondje Faan – Foxwolde via Tolbert

Raapzaad (of zoiets), Zuidpoort – de koolzaadbloei is ook al begonnen, hoorde ik, dat wordt dan wat met Pasen (er si 20 graden voorspeld):

Appelbloesem, Westpoort:

Prille esdoorn, of is het een kastanjetelg?

Pol dotterbloemen op Westpoort:v

De Poffert:

Faan – drie lammeren. Ze stonden mooi naast elkaar, maar toen ik de camera pakte zochten ze haastig hun moeder op:

Drie paasbulten in aanbouw bij de Traan en de Tolberterpetten – hier gaat dus al dat gesnoeide hout heen:

Zonneweide in opbouw, Noorderweg Tolbert (eromheen allemaal glyfosaatland):

Een Boeddha achter gaas bij het Schilligepad, tussen Tolbert en Boerakker:

Bloesem bij een stookhut, Foxwolde:

De Onlanden:

De derde mannetjesfazant op mijn pad, Langmadijk Peizermade:


2 reacties on “Rondje Faan – Foxwolde via Tolbert”

  1. Harmiena Torenbeek schreef:

    Het verbaasd me weer dat Paas vuren nog steeds toegestaan worden, zelfs zoals deze officieel lijkend . Kan niet lezen wat info er onder staat.

  2. Wieneke schreef:

    Hij ging er echt voor staan, die fazantenman. Ik woon momenteel een tijdje aan de Noordhollandse kust en daar is het knettergeel van het bloeiende koolzaad. Er zijn ook prachtig gekleurde bollenvelden maar het koolzaad wint.
    En het sterft hier van de Nijlganzen. Met pulletjes! 🙂


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.