Avondrondje Enumatil

Spoorverdubbeling bij de Zuidwending, Lagemeeden:

Nieuw soort schaap (karakul?), Nutweg Lagemeeden:

Close-up. Hij ziet er zowel lelijk, wijs als vervaarlijk uit – een wolf zou er voor op de loop kunnen gaan:

Grote pol kamille in de berm van de Kerkweg:

De korte maar hevige storm van vannacht trok een spoor van omgevallen bomen van Enumatil via Den Horn en Lagemeeden naar Vinkhuizen. Hier een exemplaar bij het kerkje van Den Horn:

Een paar wortels leken aangetast, de rest was wel gezond:

Eentje een eind verderop

Uit het water opgehaald (motor?)wrak op de oever van het Lettelberterdiep:


4 reacties on “Avondrondje Enumatil”

  1. Harmiena Torenbeek schreef:

    De Karakul is niet een ‘nieuw soort’ schaap, maar een ‘nieuw-voor-ons’ schaap oorspronkelijk van Afghanistan en omstreken. ik vraag me vaak af waarom bepaalde mensen het zo nodig vinden om exotische dieren en vissen naar hun eigen land te brengen…

  2. Wieneke schreef:

    Ik denk precies zo als Harmiena. Wat ik wél erg leuk en zinvol vind is het behouden van oude Nederlandse rassen van allerlei dieren. Ik was een tijdlang geabonneerd op Landleven en daarin stonden dan interessante verhalen van mensen die zich hiermee bezighouden. En natuurlijk waren er mooie foto’s te zien.

  3. Irene schreef:

    Dat schaap. Van Haersma Buma toch?


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.