Het Waal rond

Met die windkracht 4 tegen en  mijn voortdurend overslaande trappers was ik het fietsen weldra beu. Ik zat al vlakbij Roderwolde en besloot de dijk tussen de Roderwolder- en de Onlanderdijk af te lopen. Daar mag je niet fietsen, maar ik heb er al vaak mensen zien wandelen. Bovendien voert die dijk langs Het Waal, een intrigerend moerasbos bij Roderwolde.

Nog op de Roderwolderdijk, voorbij de tweede brug:

Het zuidelijke puntje van het Waal, met bomen waar regelmatig roofvogels in zitten:

Ik had een nat broekbos verwacht, maar alles leek droog. Er was zelfs een paadje zichtbaar (niet dat me in het bos begeven heb). Verder waren de stammen, anders dan ik verwachtte, vrij dik:

De noordelijke zoom van het Waal met in de verte de Stad:

In het westen de Hooiweg en het groenland dat de Stobbenvenne heette en waar jaren geleden de resten van een verbrand oerbos tevoorschijn kwamen

De pas gemaaide dijk maakt een paar slingers:

Dit is het onbegaanbare stukje voorbij de Onlanderdijk, roestrood van de uitgebloeide zuring:

Detail: de tinten van de opslag (uitgebloeide gewone raket (met dank aan Hendrika) tegen de achtergrond van die zuring):


3 reacties on “Het Waal rond”

  1. aargh schreef:

    Wat een droogte. Ik heb daar wel eens lopen wegzakken toen ik een stukje door het gras rond dat bosje wilde lopen. De paadjes zullen wel van wild zijn, het is een mooie rustplek.

  2. Attie schreef:

    Mooie plekjes, en de trappers, och die willen even rusten na zoveel kilometer te hebben gefietst met jou. (grapje)

  3. Simon schreef:

    Harry, wordt het niet tijd om de aanschaf van een elektrieke fiets te overwegen …!?


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.