Paterswoldse aardbeien (2)

Over Paterswoldse aardbeien heb ik hier wel eens geschreven. Recht aangenaam was ik dan ook verrast, toen ik het Eelde-Paterswoldenummer van Het Noorden in Woord en Beeld (1937) aantrof, met daarin enkele foto’s van de Paterswoldse aardbeienmarkt:

Volgens het blad luidde de ventersroep die ik als student in 1977 nog wel gehoord heb: “Potterwoldsche eerbaaien!” Mogelijk liet de man met de pet die roep ook horen, als hij in Stad was:

 

 


One Comment on “Paterswoldse aardbeien (2)”

  1. Harmiena Torenbeek schreef:

    Ons gloednieuwe huis werd in 1950 aan de oostrand van Paterswolde gebouwd. Het land was gekocht van een kweker die deel van zijn aardbeien akkers blijkbaar wel kwijt wilde. Voor menige jaren kwamen er hier en daar in onze tuin die superieure tuingrond had , nog overblijfselen van die teelt boven de grond, met kleinere maar nog best lekkere aardbeitjes.


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.