Een lepelaar bij Hekkum

Tot nu toe had ik ze alleen in de Onlanden gezien, tussen Peizermade (het gehucht) en Roderwolde. Dat vond ik al verwonderlijk, want in de jaren 60, toen ik naar school ging, zaten ze alleen bij het Naardermeer. En nu dan een exemplaar bij Hekkum. Stichting Het Groninger Landschap dat in deze omgeving veel grond heeft, mag met recht en reden trots zijn op zijn beleid hier.

Kwam erlangs in de stille hoop nog eens een kiekendief te zien. In een drassig stukje vlakbij een huis zag ik iets wits een maaiende beweging maken met de snavel.  Hij stond redelijk dichtbij het fietspad, maar met allerlei waterplanten ertussen, zodat het scherpstellen nogal problematisch was:


Zich in vol ornaat oprichtend:

Meer van zulke opnamen gunde hij me niet, hij ging er vandoor:

Gecropped:


One Comment on “Een lepelaar bij Hekkum”

  1. Rob Alberts schreef:

    Prachtige foto’s

    Vogelvriendelijke groet,


Mijn gedachten hierbij zijn:

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.